Bedankt - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Jongerengroep B-leave CGK Urk-Maranatha - WaarBenJij.nu Bedankt - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Jongerengroep B-leave CGK Urk-Maranatha - WaarBenJij.nu

Bedankt

Blijf op de hoogte en volg Jongerengroep B-leave

08 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Botswana

Beste ouders, andere familieleden en supporters van de B-leavers,

Coby en ik hebben van de groep het wachtwoord gekregen, zodat we in de afgelopen tijd het weblog konden voorzien van nieuws van de groep. Dus nu nemen we de vrijheid om ook iets toe te voegen. Ze zijn vanochtend vroeg vertrokken. We kunnen nog nauwelijks geloven dat de groep weg is, al is het verschil wel heel duidelijk!
Wat een fantastische tijd hebben we samen gehad. 28 man die kwam, dan kun je heel wat doen. En de kerk in East-Hanahai staat er! Naar Ps. 122 groeten we de bouwheer, Paulus van Slooten, en naast hem natuurlijk alle andere werkers, aan de kerk, aan het bouwen van de douches, in het kinderwerk enz. Het was fijn om samen te werken, we hebben het heel goed met elkaar gehad. Het was heerlijk om samen ook Bijbelstudie te doen, en te zingen, en onze eigen taal te horen. De plaatselijke bevolking vond het ook prachtig, Debbe, de ouderling, zei zondag: "Dat jullie hier gekomen zijn betekent voor ons dat de Heere nog van ons houdt." Ze zijn blij met hun nieuwe kerk, en ze hebben nog een heleboel spullen van de groep gekregen ook dus wat wil je nog meer. En verder hebben we ook met de plaatselijke bevolking Bijbelstudie kunnen doen. Er was een heel goede aandacht. Ik zou wel willen dat ik die Bijbelstudies zoals in de afgelopen week elke dag met hen zou kunnen doen, er is honger en men weet zo weinig.
Vandaag is de groep met de vier busjes de hele dag onderweg en morgen en vrijdag hebben ze nog een uitje naar een wildpark, we mogen bidden om bescherming en dat ze zullen genieten van de olifanten en ander wild daar.
Van de meesten van de groep kennen we of de ouders of de grootouders, dus ook hier willen we jullie hartelijk groeten. Voor degenen die anwinnig zijn: nog een paar nachtjes en dan kunnen jullie weer genieten van jullie kroost. Voorzover jullie zelf niet op vakantie zijn natuurlijk. Kroost om trots op te zijn, met zoveel verschillende talenten. Bedankt dat we ze even mochten lenen. Het was gezellig om de groep hier te hebben. Het was een hele drukte maar we hebben een geweldige tijd gehad. (Ik heb steeds gezegd dat we het misschien niet meer doen, omdat we dan niet aan ons eigenlijke werk toekomen, maar het is toch wel heel bijzonder, gezellig en verrijkend, ook voor de plaatselijke mensen.) Jullie ook bedankt voor het afstaan van jullie kinderen of kleinkinderen, man of vader. In het bijzonder bedanken we ook de sponsors, de zendingscommissie en al degenen die bijgedragen hebben tot het welslagen van deze missie. Aan God alle eer! Mag de reis ook verder nog een goede uitwerking hebben, onder de bevolking hier, onder de jongeren (en wat ouderen), onder jullie als familie en kennissen en in het midden van de gemeente, en bij ons.
Nogmaals hartelijk bedankt, van

Hessel en Coby

• 08 Augustus 2012 - 16:04

Albert En Co:

Beste Hessel en Cobie,
    Bedankt voor je reaktie op de reis van onze kinderen.Toen Wilma en de rest weg ging zei ik tegen haar:
    "Wat bin ik groos op je dat je dit doen".Nu de reis er bijna weer op zit kunnen we ook echt trots zijn op deze jongeren die zich zo gegeven hebben om dit prachtige werk te doen.Hopen dat ze nog een paar fijne dagen hebben. Hessel en Cobie, van harte Gods zegen op jullie werk daar.
    Soli Deo Gloria

• 08 Augustus 2012 - 17:21

Moeder Van Gerdien..:

Hessel en Cobie,
    Wat fijn om dit allemaal te lezen.
    Bedankt voor alles.
    En Gods zegen op uw werk.

• 08 Augustus 2012 - 19:25

Hil Lien Visser:

Lieve luitjes overzee,
    Ik wist wel dat jullie n bijzondere tijd zouden gaan beleven!! Gewoon niet in de piepzak blijven zitten, nu jullie "moeten" vertrekken maar doe wat met de belevenissen in je verdere leven en vertel anderen over jullie mooie levenservaringen. Geloof me maar dat je het leven hier met andere ogen gaat bekijken.
    Ben benieuwd naar jullie live-verhalen! Bedankt voor jullie zorg voor ome Hessel en tante Coby! ;)
    Een goede terugreis!

• 09 Augustus 2012 - 16:53

Hendrik En Martina Romkes:

Hessel & Cobie,

Bedankt voor alle goede zorgen die jullie aan deze groep hebben gegeven!
    Gods zegen op jullie's werk.

Vader & Moeder van Christine

• 09 Augustus 2012 - 21:07

Johannes:

Hey B-leavers!

Wat ontzettend gaaf dat we de afgelopen weken iets mochten 'meebeleven' van jullie ervaringen in Botswana. Ik vind het heel mooi dat jullie jullie's gaven en talenten in wilden zetten voor het werk in Gods Koninkrijk. Laat het bovenal tot Zegen zijn voor jullie's persoonlijke geloof.
    Nog een paar fijne dagen en een behouden reis toegewenst!

Hartelijke groeten van een broeder in Christus

• 11 Augustus 2012 - 13:37

Moeder Grietje (rog. 4):

Ze zijn er weer !! Terug op de Bult
    Wat waren we blij toen de bus aan kwam rijden, en koboes als eerste naar buiten kwam en ds.Korving hartelijk omhelsde.
    Wat waren, en zijn we dankbaar, toen we samen in de kerk de Heere de dank gaven dat alles goed mocht verlopen, en de groep behouden thuis mocht komen.

Wat ben ik blij dat Lub hier gezond en wel tegenover me zit, smullend van een bord rijst met gebakken vis.
    Solo deo Gloria