En dan.... - Reisverslag uit Urk, Nederland van Jongerengroep B-leave CGK Urk-Maranatha - WaarBenJij.nu En dan.... - Reisverslag uit Urk, Nederland van Jongerengroep B-leave CGK Urk-Maranatha - WaarBenJij.nu

En dan....

Door: maranathaurkbleave

Blijf op de hoogte en volg Jongerengroep B-leave

16 Juli 2012 | Nederland, Urk

Zeven, zes, vijf, vier, drie, twee, een en.... Het aftellen is begonnen. Nog precies een week (zeven nachtjes) voor de grote reis gaat beginnen waar we al een jaar naar uitkijken.
Voor we het weten zitten we in het vliegtuig naar Johannesburg vanwaar we met busjes verder zullen rijden naar East Hanahai in Botswana.

Mailtjes vliegen over en weer, de laatste voorbereidingen worden getroffen en voorzichtig worden de eerste koffers al ingepakt.
Verschillende reisgenoten hebben al last van spanning, en zenuwen steken de kop op (we dachten nog wel dat mannen daar geen last van hadden).

1 koffer per persoon, waar maar 23 kg aan bagage in mag, het heeft al heel wat hoofdbrekens gekost bij de dames. Want hoe gaan we al onze bagage in die ene koffer stoppen en zorgen we ervoor dat we alles bij ons hebben.

Het besef moet nog komen dat we een 'zendingsreis' gaan maken. Een reis waarbij we persoonlijk willen leren maar waar we ook klaar willen staan voor de ander zo ver weg.
Het wordt tijd om onze 'luxe' problemen overboord te gooien en ons open te stellen voor heel veel nieuwe ervaringen waarvan we hopen dat God ze zegent.

• 17 Juli 2012 - 14:56

Ma Kramer En Kloas:

Nou oenze cursor die trilt zo, as dat maar goed komt. Pas maar op dat jelui dat dak niet op jeluiers oofd kregen. Enne lot jelui maar niet overdopen. Ma.

• 20 Juli 2012 - 08:17

Jantine De Boer:

Vanaf hier veel succes met de allerlaatste voorbereidingen, het inpakken van de koffers en het afscheid nemen van familie, vrienden, kalletjen etc.
    Gods Zegen toegewenst op jullie reis en in het werk wat jullie daar mogen verrichten. Heel benieuwd naar al jullie ervaringen!

Jongerengroep B-leave

Wij, een groep jongeren uit CGK Maranatha Urk gaan d.v. 23 juli 2012 een reis naar Botswana maken. Tijdens deze (zendings)reis zullen wij drie weken te gast zijn in East-Hanahai waar een echtpaar uit onze gemeente zendingswerk verricht. Het doel van deze reis is ervaren wat 'zending' is. We zullen daar het dak van de kerkelijke gemeente vernieuwen en onder de kinderen kinderwerk doen. Bovenal hopen we Gods liefde uit te dragen en Hem beter te leren kennen.

Actief sinds 16 Juli 2012